Hírek

Foglalkoztató és részképességeket fejlesztő pedagógusi munkakör - pályázati kiírás

Bővebben...:

Karácsonyváró tevékenységek az elemi osztályokban

Gimnáziumi karácsonyi ünnepély

Könyvkapkodó 2017

Bővebben...:

Legfrissebb videó

Támogatóink

Április végén a X.R. és a X.H. összegyűltünk,hogy megbeszéljük a keresztúri testvérosztály meglátogatásához szükséges dolgokat,mert rájöttünk,hogy már csak két hetünk van a felkészülésre.

A buszt az oszi lefoglalta,viszont annál nehezebbnek tűnt a színdarab betanulása.Összeállt a ,,színjátszó csapat'' is s egy szövegpróba után,miután Ludas Matyiból már ,,Ludas fagyi'' is lett, rájöttünk,hogy ez nem is olyan nehéz...A próbák hangulatát a mai napig sem felejtjük el,s úgy érzem,hogy sokkal közelebb került a két osztály egymáshoz.A darabunk Keresztúron nagy sikert aratott,de ezt majd később részletezem...J

Lassan telt az idő,de elérkezett a várva-várt nap,május 15-e,amikor elindultunk jókedvvel, énekszóval a kijelölt állomás fele.Dícsőszentmártonig már egész jól összeforrt a ,,kórus'' s még himnuszt is választottunk magunknak.

Útközben megáltunk Berethalomban,ahol megtekintettünk egy nagyon régi szász templomot.Az egyik legérdekesebb dolog,ami mindenki figyelmét felkeltette,a 19 záras templomajtó volt...

A következő állomás Segesvár volt,ahol a hires Óratornyot csodáltuk meg,valamint a várat.

Délután 4-kor megérkeztünk Keresztúrra,ahol a két osztály meg az oszik már türelmetlenül vártak.  Ismerkedős játékokra már nem volt szükség,mivel már nagyjából ismertük egymást...De egy evolúciós játékra kerítettünk időt,utána meg érdekes városnézésben volt részünk.,,Mivek Keresztúr akkora város,hogy ha kb.100 gyerek elindul,az egész városban megáll o forgalom,ezért csoportokra osztunk titeket''.Lett is négy csoport,s rendre megnéztük a temetőt(Petőfi legendás sírját),a múzeumot,a Gyárfás kúriát(ahol Petőfi Sándor utolsó estéjét töltötte) valamint a katolikus templomot. Vacsora után még mindig tartott a városnézés...

Szombaton reggel a fiúk dobszóra ébredtek...aminek következménye is lett...amikor kimentünk a ..............tóhoz,a reggeli ,,kakasokat'' kicsit megfürdették ruhástól.:)) Még jó,hogy nem volt hideg a víz...Amíg kint voltunk csónakáztunk,játszodtunk,íjaztunk,ostoroztunk s egy finom bográcsgulyás után elindultunk vissza az iskolához.Még egy utolsó izgalmas próba után sor került arra,hogy bemutassuk a Ludas Matyit.Otthon Ludas fagyi,itt már Ludas Mari lett a főszereplőből,de ez még érdekesebbé tette az előadást,s a lényeg az,hogy nagyon tetszett a közönségnek.Ezt vacsora,majd fergeteges buli követte.

Eljött az utolsó nap...néhányan várták a hazaindulás pillanatát,de voltak akik szivesen maradtak volna még pár napot.A búcsúzás előtt kimentünk Székelyderzsre,ahol megtekintettük a gyönyörű unitárius vártemplomot.Elcsodálkoztunk azon,hogy az ottaniak mennyire tartják a régi szokásokat,mint például azt,hogy a szalonnákat a templom melleti bástyákban tárolják,a gabonát pedig óriási gabonatárolókban.Ennek a templomnak a falán Szent Lászlót ábrázoló freskók vannak,s egy róvásírásos tábla.

Mikor visszamentünk Keresztúrra,csomagoltunk,s jó élményekkel gazdagodva,de főleg fáradtan tértünk vissza Kolozsvárra.